Σελίδες

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΟΙΔΙΠΟΔΑ


ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΟΙΔΙΠΟΔΑ.
Και καλά οι άλλοι, οι <<συγγενείς >> μας της Ευρωπαϊκής Οικογένειας.Από σκοπιμότητα ή γιατί έχουν άλλη παράσταση της πραγματικότητας ενεργούν με αυτόν τον τρόπο.Πως μπορεί .όμως λογικά να ερμηνευθεί η στάση ημετέρων όταν σαν κυριευμένοι από το σύνδρομο του Οιδίποδα βάλθηκαν να βγάλουν μόνοι τα μάτια τους τους κυριευμένοι από ακατανίκητες τύψεις κατηγορώντας εαυτούς και αλλήλους::

  • για διαφθορά,για παραποίηση ή πλαστογράφηση οικονομικών μεγεθών και στοιχείων ,
  • μιλώντας για μαϊμού και τραβεστί οικονομία, για εμπαιγμό και εξαπάτηση των συνεταίρων μας της ΕΕ και των δανειστών μας,
  • συνηγορία και επιβοήθηση με επιχειρήματα στοιχειοθέτησης του τουλάχιστον υπερβολικού ότι κινδυνεύει εξ αιτίας της κατάστασης στην Ελλάδα,παρα το μικρό μέγεθός της, η παγκόσμια οικονομία, κ.λ.π
  • Συμπεριφορά συνηγόρου  που στρέφεται   με δριμύτητα κατά του πελάτη του.

    Αποτέλεσμα, μα φυσικά το αναμενόμενο ή ίσως και επιδιωκόμενο: Αποκλεισμός από τις αγορές και της δυνατότητας αναχρηματοδότησης του χρέους της χώρας,το χρέος εν τοις πράγμα σι και εν συνόλω να καταστεί άμεσα απαιτητό,επιβολή κανόνων με σχεδόν ολοκληρωτική άρση της εθνικής κυριαρχίας και δημιουργίας συνθηκών όπου κάθε προοπτική διαφυγής από το αδιέξοδο φαίνεται ανύπαρκτη.

Αντί,σιωπηρά και όσο υπήρχαν χρονικά περιθώρια μέσα στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής
κρίσης και ενώ οι χρηματιστηριακές  αγορές μας παρείχαν ακόμη εμπιστοσύνη και δυνατότητες ελιγμών να καταπιαστούν με σοβαρότητα στην αιτούμενη αναδιάρθρωση και περιορισμό των ακραίων, υπαρκτών φυσικά, φαινομένων διαφθοράς δόθηκε προτεραιότητα στην τακτοποίηση των λογαριασμών με έναν κλινικά νεκρό πολιτικό αντίπαλο,εσωτερικόν, που τελικά κατάφεραν να νεκραναστήσουν.Ακόμη και δυναμικές πρακτικές επιστρατεύθηκαν,όπως αναθεώρηση των στατιστικών στοιχείων,των μεθόδων υπολογισμού και φυσικά αντικατάσταση ανθρώπων με πρόθυμους για αυτήν την διεκπεραίωση.

  Ακόμη και χρησιμοποίηση των ταμειακών διαθεσίμων ασφαλιστικών ταμείων και οργανισμών δημοσίου και τραπεζών και  δέσμευση μέρους των καταθέσεων ιδιωτών, που έγινε ούτως ή άλλως αργότερα με το κούρεμα του χρέους χωρίς αποτέλεσμα, θα ήταν προτιμότερο να είχε συμβεί με σκοπό την τιτλοποίηση αυτών και δι΄αυτών την εξαγορά, στην δευτερογενή αγορά παραγώγων, μέρους ή και του συνόλου του εθνικού χρέους. Με την σύμπραξη ή όχι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και των λοιπών Ευρωπαϊκών ηγεσιών..Το κόστος θα ήταν πολύ μικρότερο και σε πολιτικό επίπεδο από αυτό που προκάλεσαν οι πολιτικές που εφαρμόσθηκαν,και το πρόβλημα θα είχε αντιμετωπισθεί δυναμικά και για την χώρα μας και για όλη την Ευροζώνη χωρίς να χρειαστεί να τυπωθεί ούτε ένα καταραμένο <<πληθωριστικό>> ευρώ.

Κυριακή, 26 Αυγούστου 2012

ΑΝΕΚΔΟΤΟ ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ;

Κατάκοπος αλλά και ανυποψίαστος ο άνθρωπός μας επιστρέφει σπίτι  απο τήν δουλειά του ένα βράδυ και πάει προς την στάση  του λεωφορείου.Πέφτει όμως θύμα ληστείας. Ο ληστής με απειλές και κτυπήματα,παρά τα παρακάλιά του, του αφαιρεί  όλα τα χρήματα  και ότι πράγμα αξίας είχε και απομακρύνεται. Ξαναγυρίζει όμως σε λίγο και ρωτά το θύμα του:
- δεν μου λές εσύ, εισιτήριο έχεις για να γυρίσεις σπίτι;
-οχι,κύριε, μου τα πήρες όλα...
-καλά, πιάσε ένα ευρώ, και του πετάει ένα νόμισμα και φεύγει.
Και ο φίλος μας πίσω του:
- Τι καλός άνθρωπος, να ΄ναι καλά, ο Θεός να τον έχει πάντα καλά...

- ΑΝ ΔΕΝ ΓΕΛΑΣΑΤΕ ΑΡΚΕΤΑ, είναι γιατί δεν αναγνωρίσατε τον εαυτόν σας στο ρόλο του θύματος και είστε αχάριστοι τύποι που δεν αισθάνεστε ευγνωμοσύνη όπως οι  περισσότεροι απο εμάς,π.χ.  προς τον εργοδότη μας την πολιτική ηγεσία και όποιον άλλον εξουσιαστή της ζωής μας  ευδοκεί κάτι τις να αφήσει και σ΄εμάς.

Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

ΑΣ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΩΜΕ ΤΟΝ ΚΕΥΝΙΣ


JOHN MAYNARD KEYNES
   Φαίνεται ότι ο τάφος του JOHN MAYNARD KEYNES έχει επιχωματωθεί πολύ από το 1946 και δεν αφήνει να ακούγονται ούτε σαν ψίθυρος οι κραυγές του, ότι σε περιόδους ύφεσης είναι παράνοια ο περιορισμός των χρηματικών εισοδημάτων.Το αυτονόητο,δηλ.οτι μόνο με ενίσχυση της συνολικής ζήτησης και  διεύρυνσης αντί του περιορισμού των δαπανών υπάρχει ελπίδα διαφυγής από το θανάσιμο αγκάλιασμα της ύφεσης και αποεπένδυσης,(αυτό)  έχει ενοχοποιηθεί στα μυαλά αυτών που είναι επιφορτισμένοι με το καθήκον διαμόρφωσης πολιτικής σκέψης και λήψης αποφάσεων.

Και όμως, αν και δεν βρισκόμαστε στο 1973 και η Ευροζώνη κινδυνεύει περισσότερο από ύφεση και αποπληθωρισμό αντί των πληθωριστικών πιέσεων επιμένουν σε συνταγές,όπως του δραστικού περιορισμού των δαπανών,διεύρυνση των φόρων,μείωση του κράτους,μείωση μισθών και εισοδημάτων κλπ.  που ενδείκνυνται μάλλον για μια οικονομία σε υπερθέρμανση. Σαν τον γιατρό που χορηγεί αντιυπερτασικά φάρμακα σε ασθενή που έχει υπόταση.Το φάντασμα της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης φοβίζει ή υποκρύπτονται άλλες σκοπιμότητες;


Το αποτέλεσμα: Υφεση ενδημική,ήρθε για  να μείνει.Ανεργία επίσημα 24%,του χρόνου 29%, των νέων 53%.Το χρέος το 2013 σύμφωνα με εκτιμήσεις της STANDARD AND POOR'S στο 170%.Εμφάνιση  και ιδιωτικού χρέους τεράστιου παράλληλα μ΄αυτο του Δημοσίου,νέα <<βοήθεια>>, νέο κούρεμα χρέους ή μήπως τελικά χρειαζόμαστε αποτομή  κεφαλής!!!



Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

Το BRAND NAME της (Ελληνικής) Οικονομίας


Το BRAND NAME της (Ελληνικής) Οικονομίας

Την στιγμή που γράφεται το κείμενο αυτό κανείς δεν είναι βέβαιος ποια λύση θα δοθεί στο Ελληνικό (οικονομικό) πρόβλημα.

Δύο φαίνονται προς το παρόν οι δυνατές λύσεις:
  • η (και αυθόρμητη),να αφεθεί η χώρα σταδιακά να διολισθήσει και σε τυπική χρεωκοπία -'εξοδο από Ευροζώνη και Εθνικό νόμισμα - με μερικές παρεμβάσεις χαρακτήρα χρονοκαθυστέρησης ώστε να ελεγχθούν κυρίως οι επιπτώσεις αυτής,και πάντως για μετά τις Αμερικανικές εκλογές.
  • Ή τελικά να προκριθεί ότι οι επιπτώσεις ευρύτερα στην Ευρωπαϊκή ζώνη καθιστούν την εξέλιξη αυτή απαγορευτική και να συνταχθούν ριζοσπαστικές πολιτικές διάσωσης που μπορεί να περιλαμβάνουν ακόμη και την εξαγορά μεγάλου μέρους ή και του συνόλου του χρέους, τόσο του Ελληνικού όσο και άλλων χωρών με παρόμοια προβλήματα.

Λόγοι συνηγορούν και για τις δύο παραπάνω εκδοχές ,οι πειρασμοί πολλοί,οι αποφάσεις δύσκολες και επί πλέον οι αποφάσεις αυτές δεν λαμβάνονται πάντα με στενά οικονομικo-τεχνικά κριτήρια .Αντιτιθέμενα συμφέροντα, εκτιμήσεις ότι η μέχρι τούδε ακολουθούμενη πολιτική απέδωσε ότι είχε να αποδώσει και έφθασε ο καιρός να αντικατασταθεί ή ότι επετεύχθη το μεγαλύτερο μέρος των στόχων και αντλήθηκαν τα δυνατά οφέλη από την μέχρι τώρα πολιτική που είχε επιβληθεί και ακόμη ότι εμμονή στην συνέχισή της μπορεί να έχει δυσάρεστες παρενέργειες..

Γιατί, πρέπει να το πούμε, από την κρίση αυτή δεν υπάρχουν μόνο ζημιωμένοι.Αν εδώ στο Νότο τής Ευρώπης,μετρώντας ζημιές,  βλέπουμε αντί της αύξησης της ανταγωνιστικότητας των οικονομιών που θεωρητικά ήταν το ζητούμενο της μέχρι τώρα εφαρμοζόμενης περιοριστικής πολιτικής,την περαιτέρω αποσύνθεση της παραγωγικής δυναμικότητας, αντί με την ανισοκατανομή εισοδημάτων να έχουμε ενδυνάμωση της πρωταρχικής συσσώρευσης κεφαλαίου βλέπουμε την απόδραση από την χώρα και των τελευταίων αποταμιεύσεων προς άλλες πιο <<σίγουρες>> αγορές οι οποίες χρηματοδοτούνται ήδη και με μηδενικό κόστος από μια υπερπροσφορά διαθεσίμων γι αυτές κεφαλαίων, βλέπουμε την απαξίωση εδώ στην συνείδηση του λαού των δυνατοτήτων της εγχώριας οικονομίας και την αναβίωση του συνδρόμου της Ψωροκώσταινας, σε αντίθεση με τις οικονομίες χωρών του Βορρά που κεφαλαιοποιύν και συσσωματώνουν ανεκτίμητης αξίας διαχρονικά άυλο κεφάλαιο,το BRAND NAME,την μεγαλύτερη όπως θα αποδειχθεί μελλοντικά επένδυσή τους.
Δεν είναι τυχαίο και άνευ συνεπειών που σ όλον τον κόσμο σήμερα,όσοι μιλούν για Ευρωπαϊκή οικονομία εννοούν βασικά την Γερμανική οικονομία.
Ο πληθωρισμός, η απασχόληση, οι αισιόδοξες επιχειρηματικές προβλέψεις  εν μέσω διεθνούς κρίσης και άλλα χαρακτηριστικά της οικονομίας τους, όπως τα δημοσιονομικά μεγέθη, σχεδόν ιδανικά,
δεν τολμώ δα καμία αναφορά σε αντιστοίχηση δικών μας (στοιχείων) αλλά και των άλλων χωρών της Νότιας Ευρώπης όπου εφαρμόσθηκαν ή επιβλήθηκαν παρόμοιες πολιτικές με τα γνωστά επακόλουθα αποτελέσματα: ύφεση,ανεργία,φτώχεια,κοινωνική αναταραχή κλπ.
  Παρατηρούμε μια σταδιακή μετατόπιση ισχύος όχι μόνο στο οικονομικό πεδίο από τις χώρες της περιφέρειας της Ευρωζώνης  προς αυτές των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης,αλλά και την αποδυνάμωση του ρόλου κεντρικών θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς ενίσχυση  αντίστοιχων  Εθνικών, δηλ .κυρίως τη Γερμανίας..
   Η Γερμανία απέκτησε την πίσω αυλή της, εδώ στον νότο της Ευρώπης,.Παρασχέθηκαν χρηματοδότηση και πιστωτικές διευκολύνσεις για αθρόες εισαγωγές,, δημιουργήθηκαν η εξαγοράσθηκαν αλυσίδες διακίνησης και τοποθέτησης προϊόντων και retail sales points,ώστε τα εγχώρια παραγόμενα (ομοειδή) προϊόντα, από μικρού μεγέθους και κακά οργανωμένες παραγωγικές μονάδες και ελεύθερους παραγωγούς ως επί το πλείστον, να μη βρίσκουν "κενά ράφια" και να εξοστρακίζονται από την αγορά.
  Οι χώρες του Βορρά με τον ανεπτυγμένο δευτερογενή τομέα της οικονομίας αγόραζαν πρώτες ύλες,όπως πετρέλαιο,ενέργεια, μέταλλα κλπ. φθηνά,από τρίτες χώρες, της <<ζώνης του Δολαρίου>> και πουλούσαν  σε <<χώρες του Ευρώ>> ακριβά,επωφελούμενες επί πλέον και από την απόδοση των κεφαλαίων που δάνειζαν για την απορρόφηση των προϊόντων τους. Γι αυτό και προέκριναν την πολιτική του σκληρού νομίσματος (ισχυρού Ευρώ),που επί πλέον διευκόλυνε γενικότερα τις εισαγωγές και δυσχέραινε τις όποιες εξαγωγές μας..Όσο δε, τα χρηματικά εισοδήματα κρατούνταν σε υψηλό επίπεδο και στήριζαν μια υψηλή ζήτηση το πρόβλημα δεν ήταν άμεσα ορατό,η αγορά λειτουργούσε κανονικά και το μόνο πρόβλημα που απασχολούσε τον καταναλωτή αλλά και τις ηγεσίες ήταν η ακρίβεια που ήταν αποτέλεσμα κυρίως μιας υπερβάλλουσας ζήτησης,αυτή στήριζε το υψηλό επίπεδο τιμών.Γιατί υπερπροσφορά αγαθών υπήρξε, δεν παρατηρήθηκαν ελλείψεις ή σπανιότητα όπως στη κατοχή ώστε να δικαιολογείται αυτό το επίπεδο τιμών,συγκρίσιμο με αυτό πολύ πιο ανεπτυγμένων χωρών της Ευρώπης..Όμως μεγάλο μέρος., που συνεχώς διευρύνονταν, ήταν εισαγόμενα προϊόντα και υπηρεσίες που ωθούσαν έτσι στο περιθώριο τις δικές μας μικρές παραγωγικές μονάδες ή και στο κλείσιμό τους.Επί πλέον τα υψηλά (σχετικώς, και πάντως υψηλότερα γειτονικών χωρών) εισοδήματα,από δανειακά κεφάλαια ως επί το πλείστον και όχι αντισταθμιστικές εισροές ή επιχορηγήσεις, περιόριζαν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας αφού ακύρωναν και το συγκριτικό πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους παραγωγής.

  Από την άλλη μεριά αυτή η εξέλιξη διευκολύνονταν από μια πολιτική ανοικτών αγορών, της ψευδεπίγραφης κατ΄εμέ ελεύθερης διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 αντί της θεσμοθέτησης Καθεστώτος Προτιμησιακών Συναλλαγών και μόνο μερικής άρσης του προστατευτισμού για συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας.Με τρόπο τέτοιον ώστε να καθιερωθούν τομείς δραστηριότητας και κλάδοι αιχμής ανά χώρα,να μην μηδενίζεται η παραγωγική ικανότητα καμιάς χώρας, να υπάρξει εξειδίκευση και δυναμισμός ανά παραγωγικό τομέα και χώρα- μέλος,με εξορθολογισμό στην διαχείριση των παραγωγικών αναγκών του διευρυμένου αυτού οικονομικού χώρου, της ΕΕ.-Και ονομάζω ψευδεπίγραφη αυτήν την ελευθερία διακίνησης γιατί αντικειμενικά ευνοεί τις μεγάλες σε μέγεθος,καλά οργανωμένες επιχειρήσεις (της Κεντρικής Ευρώπης), που μπορούν να σχεδιάζουν, να χρηματοδοτούν., να βάζουν στην αλυσίδα παραγωγής και τέλος να προωθούν και τοποθετούν στην αγορά τα παραγόμενα από αυτές προϊόντα αντί των περιορισμένων δυνατοτήτων, των πολύ μικρών ή μικρών δικών μας παραγωγικών μονάδων και ελευθέρων παραγωγών.
.Το κέικ,όσο καλά πασπαλισμένο με γλυκιά άχνη και να ήταν, μέσα ήταν δηλητηριασμένο. Οι Ωκεανοί και οι ανοικτές θάλασσες,πάρα την γοητεία τους καταπίνουν τις βάρκες και τα μικρά σκάφη.Όταν οι οικονομίες παραμένουν ανταγωνιστικές μεταξύ τους,επαληθεύεται ως νομοτέλεια η συντριβή του αδυνάτου.Η ιστορία του Δαυίδ και Γολιάθ θα ήταν άγνωστη σ΄εμάς αν ήταν μια καθημερινή ιστορία που επαναλαμβάνονταν συνεχώς.

Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2012

unemployment,e kathimerini.com 10 Aug,2012

The 11.5 billion euros of spending cuts that Greece is being asked to make over the next two years will lead to the economy contracting by about 5 percent next year and unemployment rising to about 29 percent, a leading labor expert has told Skai TV.
Savas Robolis, an economics professor and director of the Labor Institute at Greece’s largest private sector union, GSEE, made the comments after the latest unemployment figures showed the jobless rate passed 23 percent in May.
Robolis pointed out that 674,000 jobs have been lost in Greece over the last four years and he said at the current rate, it would take until 2023 for employment levels to reach what they were in 2008.
The labor expert added that the youth unemployment rate of 53 percent is a major problem, arguing that if graduates do not enter the labor market within five years of finishing what they studied, much of what they learnt becomes redundant.
Robolis said that the troika expressed concern about the high unemployment rate in a recent meeting he had with officials.
http://www.ekathimerini.com/http://www.ekathimerini.com/
ekathimerini.com , Friday August 10, 2012 (11:04)


ΜΤΦΡ: -Η κατά 11,5 δισεκατομμύρια ευρώ περικοπή δαπανών που έχει ζητηθεί απο την Ελλάδα για τα επόμενα δύο έτη θα οδηγήσει σε συρρίκνωση την οικονομία περίπου 5% τον επόμενο χρόνο και την ανεργία να ανέβη στο 29% περίπου, όπως  είπε κορυφαίος στα εργασιακά στον Skai TV.
 Ο Σάββας Ρομπόλης καθηγητής των Οικονομικών και διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας του μεγαλύτερου συνδικάτου του ιδιωτικού τομέα ,της ΓΣΕΕ, έκανε (αυτό) το σχόλιο όταν τα τελευταία στοιχεία έδειξαν οτι η ανεργία ξεπέρασε το 23% τον Μάϊο.
 Ο κ.Ρομπόλης επεσήμανε οτι 674.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία τέσσερα χρόνια και ότι με τον τρέχοντα ρυθμό μπορεί να χρειαστεί να φτάσωμε στο 2023 ώστε η απασχόληση να φτάσει στο επίπεδο που ήταν το 2008.
 Ο εν λόγω ειδικός στα εργασιακά θέματα πρόσθεσε οτι η ανεργία στους νέους, που φτάνει στο 53% ,είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα,σχολιάζοντας  οτι άν οι απόφοιτοι  σχολών δεν μπούν στην αγορά εργασίας μέσα στα πέντε χρόνια απο την αποφοίτησή τους, τότε πολλά απο αυτά που έμαθαν ,χάνονται.
 Ο κ,Ρομπόλης είπε ότι η τρόϊκα εξέφρασε την ανησυχία της σχετικά με τον μεγάλο βαθμό  της ανεργίας σε προηγούμενη συνάντηση που είχε με επισήμους.
Translated by: KON MAR

Τρίτη, 14 Αυγούστου 2012

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

S&P taglia l'outlook della Grecia. Resta intanto pericolosamente aperta la partita che l'eurozona sta giocando su Grecia e Spagna. Crescono infatti le pressioni per modificare il piano di salvataggio di Atene da parte del Fmi che, secondo il "Wall Street Journal", vorrebbe un ulteriore taglio del rapporto debito-pil al 100%. Un pressing, quello del Fondo, sul quale arriva la doccia fredda di Standard & Poor's che rivede al ribasso l'outlook della Grecia a "negativo" da "stabile" e prevede che Atene potrebbe aver bisogno di ulteriori aiuti Ue-Fmi per il 2012. L'agenzia stima inoltre che il debito greco raggiunga il 170% nel 2013, con un pil in calo del 10-11% nel 2012-2013, una contrazione peggiore rispetto al 4-5% previsto da Ue-Fmi. Il rating resta confermato a "CCC", a un passo dal default.

Μετάφραση:

- Ο (οίκος αξιολόγησης) STANDARD & POOR'S υποβαθμίζει την προοπτική της  Ελλάδος. Παραμένει εν τούτοις επικίνδυνα ανοικτό το  παιχνίδι που παίζει η Ευροζώνη πάνω από την Ελλάδα και Ισπανία. Αυξάνουν εν τω μεταξύ οι πιέσεις για τροποποίηση του σχεδίου σωτηρίας της Αθήνας από πλευράς του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου,το οποίο, σύμφωνα με την WSJ , θα επιθυμούσε περαιτέρω περικοπή της σχέσης Χρέους-ΑΕΠ στο 100% .Μια πίεση σ ένα πλαίσιο πάνω στο οποίο έρχεται και η ψυχρολουσία της  STANDARD & POOR'S που αναθεωρεί προς τα κάτω την προοπτική της Ελλάδος σε <<αρνητική>> από <<σταθερή>> και προβλέπει οτι η Αθήνα πιθανόν να χρειαστεί περαιτέρω βοήθεια από Ευρωπαϊκή Ένωση και ΔΝΤ για το 2012.Το πρακτορείο (δηλ. ο οίκος STANDARD & POOR'S) επί πλέον εκτιμά οτι το Ελληνικό χρέος θα φτάσει στο 170% μέσα στο 2013. με το ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν) να συρρικνώνεται κατά 10-11% στο διάστημα 2012-2013,μια απομείωση χειρότερη από την αναμενόμενη του 4-5% που προβλέπονταν από ΕΕ-ΔΝΤ. Η αξιολόγηση επαναβεβαιώνεται στην κατηγορία ΄΄CCC΄΄, ένα βήμα πριν την χρεωκοπία.


Translated by: KON MAR

Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012

Ε Λ Σ Τ Α Τ


Άμεση και ανεξάρτητη διερεύνηση των καταγγελιών γύρω απο την ΕΛΣΤΑΤ ζήτησε ο αναπληρωτής υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Σταϊκούρας. "Η Νέα Δημοκρατία, κατ’ επανάληψη, έχει επισημάνει ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ φέρει ευθύνη για τη διαμόρφωση του ελλείμματος το 2009. Πρόσφατα, τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, με σχετικό δελτίο Τύπου, το επαναλάβαμε. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ άλλων, ενσωμάτωσε στα ελλείμματα και στα χρέη εγγυήσεις των ΔΕΚΟ. Όπως αναφέρει και ο πρώην υπουργός Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ κ. Χριστοδουλάκης, στο βιβλίο του “Σώζεται ο Τιτανικός”, «η Ελλάδα (δηλ. η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ) δεν έπρεπε να αποδεχθεί πρωτοβουλίες που οδήγησαν σε απρόσμενη διόγκωση του ελληνικού χρέους … κανένα από αυτά δεν ήταν κρυφό, άγνωστο ή μη εξυπηρετήσιμο χρέος … άλλες χώρες δεν περιέλαβαν τις εγγυήσεις των ΔΕΚΟ στο κρατικό χρέος …".
"Σήμερα, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (η Κα Γεωργαντά) καταγγέλλει, με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, εσκεμμένη διόγκωση του ελλείμματος για το 2009. Ενώ, η Επιτροπή για την Αξιολόγηση των Δημοσιονομικών Στοιχείων, που συνέστησε ο πρώην Υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου εκτιμούσε, στην Έκθεσή της, πέρυσι το Φεβρουάριο, πολύ χαμηλότερο έλλειμμα για το 2009. Απαιτούνται άμεσες εξηγήσεις από την Κυβέρνηση. Επιβάλλεται η άμεση και ανεξάρτητη διερεύνηση των καταγγελιών", σημειώνει ο εκπρόσωπος της Ν.Δ.. 
(17-11-2011)

-Κύριε Σταϊκούρα, μήπως και σήμερα ακόμη η ΕΛΣΤΑΤ εκπροσωπείται επάξια ως μονοπρόσωπη ΕΠΕ απο το ίδιο άτομο, τον κον Ανδρέα Γεωργίου ;